Gas­teiz expo­si­ción- Cuba­nas, una Revo­lu­ción den­tro de la Revo­lu­ción 14 al 25 de febrero

EUS­KA­DI-CUBAk, Kuba­re­ki­ko adis­ki­de­ta­sun eta lan­ki­detza­ra­ko elkar­teak, «Ema­ku­me kuba­ta­rrak, Iraul­tza bat bes­te baten barruan» era­kus­ke­ta ikus­te­ra gon­bi­datzen zai­tuz­te, Gas­tei­zen 2011ko otsai­la­ren 14tik 25era arte egon­go dena.


Lekua: Judi­men­di­ko Gizar­te Etxea (Judi­men­di Hiri­bi­dea, 26)

Ordu­te­gia: aste­le­he­ne­tik igan­de­ra, 08:00etik 22:00era.

Anto­latzai­lea: EUSKADI-CUBA

Lagun­tzai­leak: Ara­ba­ko Foru Aldundia

Kon­tak­tuak: 94 – 4151107 – sensibilizacion@​euskadicuba.​org

Ema­ku­me kuba­ta­rrei buruz­ko datu batzuk:

1959an iraul­tzak ira­ba­zi zue­nez geroz­tik, Kuba­ko sozia­lis­moa­ren erai­kun­tzan ber­din­ta­su­nez par­te har­tzea exiji­tu dute ema­ku­me kuba­ta­rrek. Ema­ku­mez­koek fun­tsez­ko fun­tzioa izan dute, bai hasie­ra­ko borro­kan, bai ondo­ren­go alda­ke­te­tan eta era­ba­kie­tan ere. 1960ko abuz­tua­ren 23an, Ema­ku­me Kuba­ta­rren Fede­ra­zioa (FMC) sor­tu zen; horren hel­bu­rua zen poli­ti­kak eta pro­gra­mak sor­tzea, ema­ku­mez­koen ber­din­ta­su­na guz­tiz betetze­ko gizar­te­ko espa­rru eta mai­la guz­tie­tan. Vil­ma Espín izan zuten buru, 2007an hil zen arte, eta gaur egun, 4 mili­oi afi­lia­tu baino gehia­go dira.

Kuba­ko biz­tan­leen ia erdiak ema­ku­mez­koak dira, eta lege­bil­tza­rre­ko kideen % 43, uni­ber­tsi­ta­tean gra­dua­tu­ta­koen %65, lan­gi­leen %46, herrial­de­ko lan­gi­le tek­ni­koen eta pro­fe­sio­na­len %66, iker­tzai­le zien­ti­fi­koen %48, eta lan­ki­detza­ra­ko misio inter­na­zio­na­lis­te­ta­ko per­tso­nen %52. Aurre­ra­pen han­diak egin ahal izan dira, boron­da­te poli­ti­koa dagoe­la­ko ema­ku­meek gizar­tean dago­kien tokia guz­tiz esku­ra deza­ten. Ema­ku­meak men­de­ko­ta­sun- eta mar­ji­na­zio-egoe­ran edu­ki zituz­ten ozto­po kul­tu­ra­lak, ideo­lo­gi­koak, psi­ko­lo­gi­koak, eko­no­mi­koak eta sozia­lak des­age­rra­raz­te­ko poli­ti­ka publi­koei esker ger­ta­tu da hori.

Ema­ku­meen esku­bi­deen eta aska­ta­su­nen alde Esta­tuak egin­da­ko lanean, nabar­men­tze­ko modu­koa da, bate­tik, ira­kas­kun­tza-mai­la guz­tie­ta­ra­ko sar­bi­dea denetzat ber­di­na eta doa­koa iza­tea, eta bes­te­tik, osa­sun-zer­bitzuak doa­koak iza­tea, ema­ku­meen­tzat bera­riaz­ko osa­sun-pro­gra­mak edu­kitzea, eta sexu- eta ugal­ke­ta-esku­bi­deak erres­pe­tatzea, horre­la bere­zi­ki ber­ma­tu ahal iza­te­ko ema­ku­me kuba­ta­rrek era­ba­te­ko aska­ta­su­na izan­go dute­la beren gor­putza­re­kin lotu­ta­ko era­ba­kiak har­tze­ko. Era berean, ema­ku­meek herrial­de­ko ere­mu oro­tan eta bizitza­ko mai­la guz­tie­tan era­ba­te­ko par­te-har­tzea iza­tea ere bul­tzatzen da; batez ere, era­ba­kiak har­tu behar diren postuetan.

Kuba­ko Iraul­tza­ren lor­pen han­die­ne­ta­ko izan da ema­ku­mez­koek herrial­de­ko bizitza eko­no­mi­koan, poli­ti­koan, sozia­lean eta kul­tu­ra­lean par­te har­tzea, bai­na, hale­re, kul­tu­ra patriar­ka­le­tik jaso­ta­ko aurrei­ritzi eta este­reo­ti­po sexis­tak gain­ditze­ko erron­ka­ri aurre egin behar dio orain­dik. Esko­la­ren, komu­ni­ka­bi­deen eta komu­ni­ta­tee­ta­ko fede­ra­tuen bitar­tez, alda­ke­tak bul­tzatzen dira sub­jek­ti­bo­ta­su­nean, ber­din­ta­sun-kul­tu­ra are gehia­go indartzeko.

Vito­ria-Gas­teiz: expo­si­ción «Cuba­nas, una Revo­lu­ción den­tro de la Revolución»

EUSKADI-CUBA, la aso­cia­ción vas­ca de amis­tad y coope­ra­ción con Cuba, les desea invi­tar a la expo­si­ción iti­ne­ran­te «Cuba­nas, una Revo­lu­ción den­tro de la Revo­lu­ción», que esta­rá en Vito­ria-Gas­teiz del 14 al 25 de febre­ro de 2011.

Lugar: Cen­tro Cívi­co Judimendi

Hora­rio: Lunes a domin­go, de 08:00 a 22:00 horas.

Orga­ni­za: EUSKADI-CUBA

Apo­yan: Dipu­tación Foral de Álava

Con­tac­tos: 94 – 4151107 – sensibilizacion@​euskadicuba.​org

Algu­nos datos sobre las muje­res cubanas:

Des­de el triun­fo de la Revo­lu­ción en enero de 1959 la mujer cuba­na ha exi­gi­do su par­ti­ci­pa­ción de mane­ra igua­li­ta­ria en la cons­truc­ción socia­lis­ta de Cuba. Tan­to en la lucha en un pri­mer momen­to, como en los cam­bios y deci­sio­nes pos­te­rio­res, la mujer desem­pe­ña un papel fun­da­men­tal. El 23 de agos­to de 1960 se crea la Fede­ra­ción de Muje­res Cuba­nas (FMC) con el fin de desa­rro­llar polí­ti­cas y pro­gra­mas diri­gi­dos a lograr el pleno ejer­ci­cio de la igual­dad de la mujer en todos los ámbi­tos y nive­les de la socie­dad. Con Vil­ma Espín a la cabe­za has­ta su falle­ci­mien­to en 2007, hoy en día cuen­ta con más de 4 millo­nes de afiliadas.

Casi la mitad de la pobla­ción cuba­na son muje­res, quie­nes repre­sen­tan el 43% del par­la­men­to, cons­ti­tu­yen el 65% de las gra­dua­das uni­ver­si­ta­rias, el 46 % de la fuer­za labo­ral, el 66 % del per­so­nal téc­ni­co y pro­fe­sio­nal del país y el 48 % en la inves­ti­ga­ción cien­tí­fi­ca, así como el 52% en las misio­nes inter­na­cio­na­lis­tas de coope­ra­ción. Se han logra­do gran­des avan­ces debi­do a la volun­tad polí­ti­ca para que la mujer alcan­ce ple­na­men­te el lugar que le corres­pon­de en la socie­dad. Esto ha sido posi­ble gra­cias a polí­ti­cas públi­cas enca­mi­na­das a eli­mi­nar las barre­ras cul­tu­ra­les, ideo­ló­gi­cas, psi­co­ló­gi­cas, eco­nó­mi­cas y socia­les que man­tu­vie­ron a las muje­res en con­di­cio­nes de subor­di­na­ción y marginación.

En el tra­ba­jo esta­tal por la defen­sa de los dere­chos y liber­ta­des de las muje­res, des­ta­can el acce­so igua­li­ta­rio y gra­tui­to a los dis­tin­tos nive­les de ense­ñan­za, la gra­tui­dad de los ser­vi­cios de salud con pro­gra­mas espe­cí­fi­cos para las muje­res o el res­pe­to a los dere­chos sexua­les y repro­duc­ti­vos con espe­cial aten­ción a garan­ti­zar a las cuba­nas ple­na liber­tad de deci­sión sobre sus cuer­pos. A su vez se impul­sa de mane­ra espe­cial la ple­na inter­ven­ción de la mujer en todos los ámbi­tos y niveles .

Aun­que la par­ti­ci­pa­ción de las muje­res en la vida eco­nó­mi­ca, polí­ti­ca, social y cul­tu­ral del país resul­ta hoy uno de los gran­des logros de la Revo­lu­ción Cuba­na, aún enfren­ta el desa­fío de com­ba­tir los pre­jui­cios y este­reo­ti­pos sexis­tas here­da­dos de una cul­tu­ra patriar­cal. Des­de la escue­la, los medios de comu­ni­ca­ción, o las fede­ra­das en la comu­ni­dad, se pro­mue­ven cam­bios en la sub­je­ti­vi­dad enca­mi­na­dos a poten­ciar aún más una cul­tu­ra de la igualdad.

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