Galego
O líder histórico da Frente Popular Galega (FPG), vereador em Cangas do Morraço e dirigente da recém criada ANova-Irmandade Nacionalista, Mariano Abalo, declarou que a unidade entre a FPG e IU em Cangas deve estender-se ao conjunto da Galiza.
A fórmula para essa unidade seria, na proposta de Mariano Abalo, a incorporaçom de Izquierda Unida à nova organizaçom criada no passado sábado por iniciativa do Encontro Irmandinho, partido liderado por Xosé Manuel Beiras.
Abalo terá afirmado que Cangas é o exemplo de como a unidade FPG-IU pode funcionar e «se em Cangas deu resultado, porque nom pode dar na Galiza?». Também o líder de IU em Cangas, Xosé Manuel Paços, defende a unidade com a FPG, aspirando a estender à Galiza a política de alianças com formaçons autonomistas que Izquierda Unida desenvolve em comunidades como a da Catalunha e a de Aragom.
Na verdade, o próprio Xosé Manuel Beiras apontou numha entrevista televisiva no canal TeleVoz, há poucos meses, a conveniência de que IU aderisse ao processo por um Novo Projeto Comum, mas a proposta foi desestimada até agora por Izquierda Unida, supostamente por rejeitar qualquer pacto com a corrente mais direitista das cindidas do Bloque no último ano, hoje agrupada sob a etiqueta “Compromisso por Galicia”.
Remontando mais no tempo, poderíamos chegar à proposta original da própria FPG em 1992, denominada “Posiçom Soto”, que pola primeira vez teorizava a rutura com o princípio da auto-organizaçom galega em forças próprias e propunha que toda a esquerda (reformista e revolucionária, nacionalista espanhola e galega) se agrupasse numha só organizaçom «para derrotar o PP». Esse é, segundo as declaraçons publicadas no jornal Faro de Vigo, também o objetivo principal colocado nestes dias por Mariano Abalo para justificar a uniom com IU: «A prioridade é sacar o PP das instituiçons».
A FPG, organizaçom criada em 1987 por iniciativa de um grupo de cindidos da UPG liderados polo próprio Mariano Abalo (na altura, secretário-geral da Uniom do Povo Galego), é um dos partidos minoritários que integram ANova, nova organizaçom liderada polo Encontro Irmandinho de Beiras.
Castellano
El líder histórico de la Frente Popular Galega (FPG), miembro de la Cámara Municipal en Cangas do Morraço y dirigente de la recién creada Anova-Irmandade Nacionalista, Mariano Abalo, declaró que la unidad entre la FPG e IU en Cangas debe extenderse al conjunto de Galiza.
La fórmula para esta unidad sería, en la propuesta de Mariano Abalo, la incorporación de Izquierda Unida a la nueva organización creada el pasado sábado por iniciativa de Encontro Irmandinho, partido liderado por Xosé Manuel Beiras.
Abalo ha afirmado que Cangas es el ejemplo de cómo la unidad FPG-IU puede funcionar y “si en Cangas dio resultado, porque no puede dar en Galiza? También el líder de IU en Cangas, Xosé Manuel Paços, defiende la unidad con la FPG, aspirando a extender a Galiza la política de alianzas con formaciones autonomistas que Izquierda Unida desarrolla en comunidades como la de Cataluña y la de Aragón.
En verdad, el propio Xosé Manuel Beiras apuntó en una entrevista televisiva en el canal TeleVoz, hace pocos meses, la conveniencia de que IU adhiriese al proceso por un Nuevo Proyecto Común, pero la propuesta fue desestimada hasta ahora por Izquierda Unida, supuestamente por rechazar cualquier pacto con la corriente más derechista de las escindidas del Bloque en el último año, hoy agrupada bajo la etiqueta “Compromiso por Galicia”.
Remontándonos más en el tiempo, podríamos llegar a la propuesta original de la propia FPG en 1992, denominada “Posiçom Soto”, que por primera vez teorizaba la ruptura con el principio de auto-organización galega en fuerzas propias y proponía que toda la izquierda (reformista y revolucionaria, nacionalista española y galega) se agrupase en uns sóla organización “para derrotar al PP”. Ese es, según las declaraciones publicadas en el periódico Faro de Vigo, también el objetivo principal colocado en estes días por Mariano Abalo para justificar la unión con IU: “La prioridad es sacar al PP de las instituciones”.
La FPG, organización creada en 1987 por iniciativa de un grupo de escindidos de la UPG liderados por el propio Mariano Abalo ( en ese momento, secretario-general de la Unión do Povo Galego), es uno de los partidos minoritarios que integran Anova, nueva organización liderada por Encontro Irmandinho de Beiras.