Entre­vis­ta con Julio Saians, ex-pre­so polí­ti­co “En momen­tos como este hay que agru­par­se, jun­tar­se, acti­var la soli­da­ri­dad” – La otra Andalucía

Por Ando­ni Baserrigorri

Estan­do como esta­mos a las puer­tas del Día da Patria Gale­ga pero antes de la “Cadeia Huma­na pola Liber­da­de”, vamos a char­lar un poco con Julio Saians, ex pre­so polí­ti­co gale­go a que a buen segu­ro nos con­ta­rá lo que es la car­cel, la repre­sión y la impor­tan­cia de actos como el del día 24 en Com­pos­te­la, más como esta­mos tam­bién a las puer­tas del jui­cio en que se pue­de ile­ga­li­zar a Cei­var y a Cau­sa Galiza

Lo primero…..has vivi­do en tus pro­pias car­nes lo que supo­ne la cár­cel y la repre­sión con­tra el inde­pen­den­tis­mo, en tu caso el galego….Aunque no sean recuer­dos agradables…¿Cómo recuer­das aque­llos años que te toco vivir­los en prisión

Antes de mi paso por pri­sión, fui dete­ni­do (con­jun­ta­men­te con mi com­pa­ñe­ra) en mi casa cuan­do esta­ba dur­mien­do a mi hijo de ocho meses. Esta cir­cuns­tan­cia con­di­cio­nó mucho mi expe­rien­cia con res­pec­to a mi deten­ción. Tuve la impre­sión de ser una deten­ción rodea­da de mucho espec­tácu­lo mediá­ti­co. Se nos apli­có la legis­la­ción anti-terro­ris­ta, se nos inco­mu­ni­có y se nos sepa­ró de nues­tro hijo que era lac­tan­te. Des­pués de nues­tro paso por la Audien­cia Nacio­nal, aca­be en la pri­sión de Soto del Real. Allí estu­ve 40 días en módu­lo de pri­mer gra­do con unas con­di­cio­nes duras. Tenia solo tres horas de patio que com­par­tía con máxi­mo cin­co pre­sos más. El res­to de las horas las pasa­ba en mi cel­da. Así eran los con­di­cio­nan­tes con los que comen­cé a espe­rar el jui­cio en el que me pedían 19 años de prisión.

El día a día de una per­so­na pre­sa política….¿Como se viven los acon­te­ci­mien­tos polí­ti­cos que se dan en la calle?

Con mucha espec­ta­ción. Tra­tas de no per­der el hilo, de seguir conec­ta­do con la reali­dad social y polí­ti­ca, de inten­tar seguir apor­tan­do des­de el lugar don­de estás. En ese momen­to, en Gali­za, se pro­du­cían fre­cuen­tes deten­cio­nes y está­ba­mos en muchos pro­ce­sos repre­si­vos y judi­cia­les con­tra el independentismo.

La soli­da­ri­dad y esas visi­tas y car­tas que se reciben…serán aire fresco…

Pues si, es abrir esa ven­ta­na que no tene­mos en la pri­sión y ver como te da el aire fres­co en la cara, y mirar el hori­zon­te. Cuan­do estás allí pien­sas que los muros son para que la gen­te no esca­pe. Pero tam­bién tie­nen la fun­ción de ocul­tar a la socie­dad lo que pasa allí den­tro. Por suer­te el bino­mio pre­sa-soli­da­rie­dad van juntos.

Una ulti­ma pre­gun­ta sobre este tema tan desagradable….Seguro que has cono­ci­do el caso de Patxi Ruiz, que enfren­to una huel­ga de ham­bre y de sed los pri­me­ros días durísimos…¿Cómo se vivió en Gali­za el caso de Patxi?

Pues con mucha preo­cu­pa­ción tan­to por su salud como por las con­di­cio­nes que denun­cia. Vivi­mos una épo­ca en la cual el esta­do siguien­do una lógi­ca neo­li­be­ral, tra­ta de apro­piar-se de la ges­tión de mas y mas par­tes de nues­tra vida. Si eso pasa fue­ra, en la pri­sión las pre­sas sufren dobles, tri­ples con­de­nas. La denun­cia de Patxi ayu­dó a des­pes­tar con­cien­cias, a ser­vir de alta­voz sobre unas con­di­cio­nes durí­si­mas agra­va­das por la apli­ca­ción del Esta­do de Ala­ma deri­va­do de la cri­sis socio-sanitaria.

Cam­bian­do de tema aun­que sin salir­nos de la cues­tión anti repre­si­va, se cele­bra­ran en bre­ve los Jui­cios de la Ope­ra­ción Jaro en la que se podría ile­ga­li­zar a Cei­var y a Cau­sa Galiza…¿Con que ani­mo­si­dad asu­mís esta situación?

Des­de hace unos años has­ta aquí, el esta­do espa­ñol ha pues­to su ojo sobre el inde­pen­den­tis­mo galle­go. Fue­ron varios los pro­ce­sos repre­si­vos con­tra orga­ni­za­cio­nes inde­pen­den­tis­tas. A base de deten­cio­nes, cri­mi­na­li­za­ción, jui­cios mediá­ti­cos, mon­ta­jes poli­cia­les, inten­tos de ile­ga­ción, sufri­mos la doc­tri­na de “todo es ETA”. Una gue­rra decla­ra­da en la cual no se esca­ti­ma­ron medios con el úni­co obje­ti­vo de des­ac­ti­var una opción polí­ti­ca. La posi­ble ile­ga­li­za­ción de Cau­sa Gali­za y Cei­var es otro paso mas en este con­tex­to repre­si­vo. Sabe­mos de lo es capaz el Esta­do espa­ñol pero aho­ra mis­mo esta­mos en um momen­to de socia­li­za­ción pre­vio al jui­cio. En estos meses pre­vios tenía­mos pre­vis­to una serie de acti­vi­da­des para visi­bi­li­zar este pro­ce­so repre­si­vo pero el esta­do de alar­ma nos con­di­ciono. Vemos la situa­ción como una opor­tu­ni­dad de difun­dir que no se pue­de ile­ga­li­zar la soli­da­ri­dad, que nues­tras ideas polí­ti­cas siguen mas vigen­tes si cabe ante la con­ti­nua repre­sión que el esta­do espa­ñol sigue ejer­cien­do con­tra orga­ni­za­cio­nes independentistas.

En Eus­kal Herria sabe­mos que el esta­do espa­ñol es capaz de dar el paso de ile­ga­li­zar el independentismo…Si lo hicie­se con el inde­pen­den­tis­mo galego…¿Cómo afron­ta­ríais esa situa­ción tan terrible?

Vivi­mos tiem­pos “apo­ca­líp­ti­cos”, en el sen­ti­do lite­ral del tér­mino: tiem­pos que ponen de mani­fies­to, que dejan ver. (“Apo­ca­lip­sis” sig­ni­fi­ca, eti­mo­ló­gi­ca­men­te, qui­tar el velo, des­cu­brir o des­ve­lar)”. En este con­tex­to que veni­mos des­cri­bien­do en esta entre­vis­ta no nos sor­pren­de­ría una ile­ga­li­za­ción. Son tiem­pos en los que vivi­mos una hibri­da­ción entre esta­do de dere­cho y esta­do de excep­ción. Ante las cri­sis que veni­mos sufrien­do, el sis­te­ma está rein­tro­du­cien­do (bajo una facha­da demo­crá­ti­ca) for­mas neo­li­be­ra­les en apa­rien­cia escon­di­das, vien­do que ese cas­ti­llo per­fec­to lla­ma­do demo­cra­cia se tam­ba­lea­ba. Hace algu­nos años leía a Jus­to de la Cue­va y su “Comu­nis­mo o Caos”. Pues nos que­da eso. Supon­go que ven­drán nue­vas herra­mien­tas, nue­vas for­mas de mili­tan­cia, vie­jas for­mas de militancia,…

¿Qué nive­les de soli­da­ri­dad esta habien­do en las calles? ¿Y fue­ra de Galiza?

Esta opor­tu­ni­dad que se nos pre­sen­ta en nues­tro camino nos abre la posi­bi­li­dad de reci­bir gran­des mues­tras de soli­da­ri­dad (la cual está en cues­tión si final­men­te ile­ga­li­zan Cau­sa Gali­za y Cei­var). En la base de este pro­ce­so extrae­mos la con­clu­sión que, con la ile­ga­li­za­ción, ile­ga­li­zan unas ideas polí­ti­cas, unos dere­chos fun­da­men­ta­les y una for­ma de hacer polí­ti­ca. Por lo tan­to, si nos tocan a unas nos tocan a todas. En este con­tex­to, esta­mos reci­bien­do muchos apo­yos de sec­to­res muy diver­sos, de den­tro y fue­ra de Galiza.

¿Pien­sas que es pre­ci­so que los colec­ti­vos anti­re­pre­si­vos empie­cen a coor­di­nar­se mas y hagan reali­dad ese lema de “si tocan a uno nos tocan a todos”?

Esa es la idea. En momen­tos como este hay que agru­par­se, jun­tar­se, acti­var la soli­da­ri­dad, acti­var la ayu­da mutua, el comunitarismo…

Este año la con­vo­ca­to­ria anti­re­pre­si­va del dia 24 de la “Cadeia Huma­na pola Liber­da­de” tie­ne enton­ces una espe­cial importancia…..

El pro­ce­so con­tra el inde­pen­den­tis­mo, las deten­cio­nes de hace un año, la situa­ción de las pre­sas, y con­tex­to deri­va­do da la apli­ca­ción del esta­do de alar­ma, van a con­di­cio­nar este año la cele­bra­ción de los actos da Cadeia Huma­na. Apro­ve­cha­re­mos para rear­mar-nos coger ener­gías para defen­der el dere­cho de liber­tad de expre­sión, de libre aso­cia­ción y mani­fes­ta­ción. Rein­vin­di­car el dere­cho a reco­no­cer­nos como una voz legí­ti­ma, como una opción polí­ti­ca pro­pia con nues­tra identidad.

Ya para ter­mi­nar ¿Qué lla­ma­mien­to harías al pue­blo para secun­dar ese acto y no solo ese, los de carác­ter antirepresivo?

Solo espe­ro que secun­de este alien­to, que entre todas lo haga­mos lle­gar muy lejos, que lle­gue a las pri­sio­nes y que se ente­ren que una onda de soli­da­ri­dad y dig­ni­dad se hará escu­char en las calles en los actos del Día da Patria.

Bueno…pues tam­po­co te voy a robar más tiem­po, solo tras­mi­tir­te mi abra­zo soli­da­rio inter­na­cio­na­lis­ta y que el Pue­blo Tra­ba­ja­dor Gale­go de una vez, plan­te cara a la repre­sión espa­ño­la y la derro­te. Jotake!

GALEGO

Estan­do como esta­mos às por­tas do Días da Patria Gale­ga mas antes da Cadeia Huma­na pola Liber­da­de, imos paro­lar um chis­co com Julio Saians, ex pre­so polí­ti­co gale­go que bem segu­ro nos con­ta­rá o que é a cadeia, a repres­som e a impor­tân­cia de atos como o do día 24 em Com­pos­te­la, e mais estan­do com esta­mos tam­bém ás por­tas do juiço em que se pode ile­ga­li­zar Cei­var e Cau­sa Galiza.

O pri­mei­ro… vivi­che nas tuas pro­prias car­nes o que supom a pri­som e a repres­som con­tra o independentismo,no teu caso o gale­go… Aín­da que nom sejam lem­bran­zas agra­dá­veis… Como lem­bras aque­les anos que che tocou viver na prisom?

Antes do meu paso por pri­som fum deti­do (con­jun­ta­men­te com a minha com­panhei­ra) na minha casa quan­do esta­va a dur­mir ao meu filho de oito meses. Esta cir­cuns­tân­cia con­di­cio­nou mui­to a minha expe­riên­cia com res­pei­to à minha dete­nçom. Tive a impres­som de ser umha dete­nçom rodea­da de mui­to espe­tácu­lo mediá­ti­co. Apli­cou-se-nos a legis­laçom anti-terro­ris­ta, inco­mu­ni­cou-se-nos e sepa­rou-se-nos do nos­so filho que era latan­te. Depois do nos­so paso pola Audiên­cia Nacio­nal, rema­tei na pri­som de Soto del Real. Alí esti­vem 20 días no módu­lo de pri­mei­ro grao com umhas con­diçons duras. Tinha só três horas de patio que par­tilha­ba com máxi­mo cin­co pre­sos mais. O res­to das horas pas­sa­ba-as na cela. Assím eram os con­di­cio­nan­tes com os que come­cei a aguar­dar o juiço no que me pediam 19 anos de prisom.

O día a día de umha pes­soa pre­sa polí­ti­ca… Como se vivem esses acon­te­ci­men­tos polí­ti­cos que se dam na rua?

Com mui­ta espe­taçom. Pro­cu­ras nom per­der o fio, seguir cone­ta­do com a reali­da­de social e polí­ti­ca, inten­tas seguir apor­tan­do des­de o lugar no que estás. Nes­se momen­to, na Gali­za, pro­du­ci­rom-se fre­quen­tes dete­nçons e está­va­mos em mui­tos pro­ces­sos repres­si­vos e jui­ciais con­tra o independentismo.

A soli­da­rie­da­de e essas visi­tas e car­tas que se rece­bem… seram ar fresco…

Pois si, é abrir essa jane­la que nom temos na pri­som e ver como che dá o ar fres­co na face, e mirar ao hori­zon­te. Quan­do estás alí pen­sas que os muros som para que a gen­te nom fuxa. Mas tam­bém tenhem a funçom de ocul­tar à socie­da­de o que acon­te­ce alí den­tro. Por sor­te o bino­mio pre­sa-soli­da­rie­da­de vem juntos.

Umha últi­ma pre­gun­ta sobre este tema tam des­agra­dá­vel… Segu­ro que conhe­ci­che o caso de Patxi Ruiz, que enfron­tou umha gre­ve de fame e de sede os pri­mei­ros días durí­si­mos… Como se viveu na Gali­za o caso de Patxi?

Pois com mui­ta preo­cu­paçom tan­to pola sua sau­de como polas con­diçons que denun­cia. Vive­mos umha épo­ca na qual o esta­do seguin­do umha lógi­ca neo­li­be­ral, tra­ta de apro­piar­se da ges­tiom de mais e mais par­tes da nos­sa vida. Se isso pas­sa fora, na pri­som, as pre­sas sofrem dobles, tri­ples con­de­nas. A denun­cia de Patxi aju­dou a esper­tar con­ciên­cias a ser­vir de alto-falan­te sobre umhas con­diçons durí­si­mas agra­va­das pola apli­caçom do Esta­do de Alar­me deri­va­do da cri­se socio-sanitaria.

Mudan­do de tema aín­da que sem sair­nos da ques­tom anti-repres­si­va, cele­bra­ram-se em bre­ve os juiços da Ope­raçom Jaro na que se pode­ría ile­ga­li­zar a Cei­var e Cau­sa Gali­za… Com ani­mo­si­da­de asu­mi­des esta situaçom?

Dum tem­po aqui, o esta­do espanhol situou no albo ao inde­pen­den­tis­mo gale­go. Forom vários os pro­ce­sos repres­si­vos con­tra orga­ni­zaçons inde­pen­den­tis­tas. A base de dete­nçons, cri­mi­na­li­zaçom, juí­zos mediá­ti­cos, mon­ta­gens poli­ciais, ten­ta­ti­vas de ile­gaçom, sufre­mos a dou­tri­na de “todo é ETA”. Umha gue­rra decla­ra­da na qual nom se pou­pa­rom méiios com o úni­co obje­ti­vo de des­ac­ti­var umha opçom polí­ti­ca. A pos­sí­vel ile­ga­li­zaçom de Cau­sa Gali­za e Cei­var é outro pas­so mais nes­te con­tex­to repres­si­vo. Sabe­mos do que é capaz o Esta­do espanhol mas ago­ra mes­mo esta­mos num momen­to de socia­li­zaçom pré­vio à cele­braçom do juí­zo polí­ti­co. Nes­tes meses pré­vios tinha­mos pre­vis­to umha série de acti­vi­da­des para visi­bi­li­zar este pro­ces­so repres­si­vo mas o esta­do de alar­ma con­di­cio­nou-nos a cam­panha, modi­fi­can­do algo o seu des­en­ro­lo. Vemos a situaçom como umha opor­tu­ni­da­de de difun­dir que nom se pode ile­ga­li­zar a soli­da­rie­da­de, que nos­sas ideias polí­ti­cas seguem mas vigen­tes ante a con­ti­nua repres­som que o Esta­do Espanhol segue a ejer­cer con­tra orga­ni­zaçons independentistas.

Em Eus­kal Herria sabe­mos que o Esta­do Espanhol é capaz de dar o paso de ile­ga­li­zar o inde­pen­den­tis­mo… Se o fixe­se com o inde­pen­den­tis­mo gale­ga… Como afron­ta­ria­des essa terrí­vel situaçom?

Vive­mos tem­pos “apo­ca­líp­ti­cos”, no sen­so lite­ral do tér­mo: tem­pos que ponhem de mani­fies­to, que dei­xam ver. (“Apo­ca­li­pes” sig­ni­fi­ca, eti­mo­ló­gi­ca­men­te, qui­tar o véu, des­cu­brir ou des­ve­lar)”. Nes­te con­tex­to que vimos a des­cre­ver ao lon­go des­ta entre­vis­ta nom seria para nós umha sur­pre­sa a ile­ga­li­zaçom. Som tem­pos nos que vive­mos umha hibri­daçom entre esta­do de derei­to e esta­do de exce­pçom. Peran­te as cri­ses que vimos a sofrer, o sis­te­ma está a rein­te­grar (bai­xo umha cober­tu­ra demo­crá­ti­ca) for­mas neo­li­be­ra­les em apa­riên­cia escon­di­das, ven­do que esse cas­te­lo per­fei­to cha­ma­do demo­cra­cia se cam­ba­lea­va. Fai alguns anos lia a Jus­to de la Cue­va e o seu “Comu­nis­mo ou Caos”. Fica esso. Suponho que viram novas ferra­men­tas, novas for­mas de mili­tân­cia, velhas for­mas de militância,…

Que níveis de soli­da­rie­da­de está haven­do nas ruas? E fora de Galiza?

Esta opor­tur­ni­da­de que se nos apre­sen­ta no nos­so caminho abre-nos a pos­si­bi­li­da­de de rece­ber gran­des mos­tras de soli­da­rie­da­de (a qual está em ques­tom se final­men­te ile­ga­li­zam Cau­sa Gali­za e Cei­var). Na base des­te pro­ces­so tira­mos a con­clu­som que, com a ile­ga­li­zaçom, ile­ga­li­zam umhas ideias polí­ti­cas, uns direi­tos fun­da­men­tais e um jei­to de facer polí­ti­ca. Polo tan­to, se nos tocam a umhas tocam-nos a todas. Nes­te con­tex­to, esta­mos rece­ben­do mui­tos apoios de sec­to­res mui diver­sos, de den­tro e fora da Galiza.

Pen­sas que é pre­ci­so que os cole­ti­vos anti-repres­si­vos come­cem a coor­di­nar­se mais e fagam reali­da­de esse lema “se nos tocam a umha tocam-nos a todas”?

J Essa é la ideia. Em momen­tos como este hai que agru­par-se, jun­tar-se, acti­var a soli­da­rie­da­de, acti­var a aju­da mutua, o comunitarismo…

Este ano a con­vo­ca­to­ria anti-repres­si­va do día 24 da Cadeia Huma­na pola Liber­da­de tem entom umha espe­cial importância…

O pro­ces­so con­tra o inde­pen­den­tis­mo, as dete­nçons de fai um ano, a situaçom das pre­sas, e con­tex­to deri­va­do da apli­caçom do esta­do de alar­ma, vam a con­di­cio­nar este ano a cele­braçom dos actos da Cadeia Huma­na. Apro­vei­ta­re­mos para rear­mar-nos apanhar ener­gias para defen­der o direi­too de liber­da­de de expres­som, de livre asso­cia­com e mani­fes­taçom. Rein­vin­di­car o direi­to a reco­no­cer­mo-nos como umha voz legí­ti­ma, como umha opçom polí­ti­ca pró­pria com a nos­sa identidade.

Já para rema­tar, que cha­ma­men­to farías ao povo para secun­dar esse ato e nom só esse, os de cara­ter anti-repressivo?

Ape­nas espe­ro que secun­de este alen­to, que entre todas o faga­mos che­gar mui lon­ge, que che­gue às cadeias e que sai­bam que umha onda de soli­da­ri­da­de e dig­ni­da­de fará-se ouvir nas ruas nos actos do Dia da Pátria.

Bom… pois tam­pou­vo che vou rou­bar mais tem­po, só trans­mi­tir­che a minha aper­ta soli­dá­ria inter­na­cio­na­lis­ta e que o Povo Tra­balha­dor Gale­go dumha vez, plan­te cara à repres­som espanho­la e a derro­te. Jotake!

Latest posts by Admin Espo­ra­di­co (see all)

Itu­rria /​Fuen­te

Artikulua gustoko al duzu? / ¿Te ha gustado este artículo?

Twitter
Facebook
Telegram

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *