Articulo publicado en Berria, traduccido por un colaborador de Boltxe
Irak, Afganistan, Libia, Siria… después de convertirlos en un caos de sangre ha llegado inesperadamente la hora de Mali. La República Francesa está bombardeando Mali, según dicen, para proteger a sus habitantes de los “malos” de turno.
Ahora los malos malísimos dicen que son unos integristas-separatistas que quieren imponer la sharia en Mali. Qué extraño…. ¿No están Francia y el resto de Estados Occidentales apoyando a los islamistas para derrocar al gobierno Sirio, como hicieron en Libia? ¿Los islamistas de Libia y Siria son “buenos” y los de Mali malvados? Dejemos las respuestas a estas incómodas preguntas para más adelante.
En el proceso de descolonización del pasado siglo la República Francesa creó artificialmente el Estado de Mali incluyendo en él al pueblo Tuareg, Azawag, al norte del nuevo Estado. El 6 de abril de 2012 el Movimiento Nacional para la Liberación de Azawad (MNLA) declaró la independencia de su país. Una vez declarada la independencia surgieron los conflictos entre el MLNA y los Tuareg islamistas.
De cualquier manera, la declaración de independencia de Azawad no ha sido del gusto de los Estados imperialistas Occidentales, ni tampoco de los países de la Unión Africana. Todos ellos se han posicionado en contra de la independencia. A partir de ahí se ha desarrollado la habitual farsa previa a cualquier agresión militar; creación de la “opinión pública” en los medios, conseguir el visto bueno (y si no se consigue prácticamente da lo mismo) de la ONU y, ¡alehop!, Ya tenemos a los bombarderos de un Estado Europeo exportando democracia para civilizar a unos cazurros atrasados. Como en las Cruzadas, como cuando los españoles llegaron a América, como ….. siempre.
Por ahora no está muy claro cual es la excusa principal del ataque militar; acabar con la independencia de Azawad o impedir un Estado islámico en Mali. O ambas dos.
Pero a estas alturas todos sabemos cuál es el motivo real de esta invasión, como en todas, controlar las riquezas naturales y el Gobierno de Mali. Y esta vez nos presentan este ataque imperialista como la lucha contra el “terrorismo yihadista”. Como hicieron con Afganistán.
Y esta excusa me recuerda varias cosas.
Imperialismo Occidental e islamismo
El imperialismo del siglo XXI en su relación con el islamismo utiliza un cinismo tamaño extra grande; algunas veces utiliza el islamismo como aliado contra organizaciones de izquierda o contra gobiernos “enemigos”. Otras veces son presentados como el enemigo que justifica la invasión.
-Afganistán: en la década de 1980 gobernaba en Afganistán un partido que se definía de izquierdas y progresista; el Partido Democrático Popular de Afganistán apoyado por los soviéticos. Contra ellos se sublevaron los que ahora conocemos como los talibanes, apoyados masivamente por los Estados Occidentales que los denominaban como “combatientes por la libertad” (incluido Bin Laden). Después de echar a los soviéticos y acabar con el gobierno de izquierda los talibanes llegaron al poder.
En 2001 EEUU con el apoyo de otros Estados Europeos invadió Afganistán para echar del gobierno a quienes 20 años antes había denominado como “combatientes por la libertad”. Antes de eso, nuestros medios de comunicación nos enseñaron lo malos que eran ahora los talibanes, por ejemplo; obligaban a las mujeres a llevar burka y destruyeron los budas gigantes. El feminismo y la cultura como excusas imperialistas. Y la invasión y la guerra continúan hasta hoy día.
Resumiendo; para echar a un gobierno de izquierda el imperialismo occidental y el islamismo se unieron. Una vez conseguido el objetivo empezaron a ostias entre ellos.
-Libia: por la cercanía en el tiempo no veo necesario ningún repaso histórico. El imperialismo occidental, con la República Francesa de Sarkozy a la cabeza y la OTAN de mamporrero, y las Monarquías del Golfo fueron de la mano para acabar con el gobierno “enemigo” antiimperialista de Gadafi. Apoyaron militar, económica y políticamente a los diversos grupos islamistas, y ahora, destruido el gobierno de Gadafi, de nuevo han empezado a darse leña mutuamente.
Recordemos que para facilitar el ataque nuestros medios además de repetir incansablemente todas las mentiras posibles contra el Gobierno libio, nos presentaban la cara amable de los islamistas: “revolucionarios”, “rebeldes por la libertad”, etc. Como hicieron en Afganistán.
Resumiendo: para acabar con un gobierno “enemigo” y antiimperialista los islamistas y el imperialismo occidental volvieron a unir sus fuerzas. Una vez conseguido el objetivo vuelven a darse de tortas.
-Siria: lo que está ocurriendo es una copia muy parecida a lo ocurrido en Libia. Se han unido el islamismo controlado por Turquía, país miembro de la OTAN, el salafismo controlado por las Monarquías del Golfo y las potencias Occidentales, nuevamente con Francia a la cabeza (esta vez con Hollande) para acabar con el Gobierno sirio antiimperialista de Al Assad. Esta vez no consiguieron el beneplácito del Consejo de Seguridad de la ONU (Rusia y China, al contrario de lo que hicieron en Libia, votaron en contra) y sus planes se han ralentizado.
En esta ocasión nuevamente se ha intentado ocultar en nuestros medios la cara más tenebrosa de los islamistas. Pero como el conflicto se está alargando más de lo previsto, cada vez se les hace más difícil ocultar las matanzas que cometen los aliados islamistas de Occidente y el proyecto político que tienen para Siria: la Sharia. Por eso ahora están intentando vendernos la diferencia entre islamistas “moderados” (el Ejercito Libre Sirio controlado por Turquía) y los islamistas “malos”, los de Al Qaeda.
-Mali: ¿Por qué el islamismo que Occidente ha patrocinado en Libia o Siria es bueno y el de Mali es malo? En todo caso ¿justifica eso una sangrienta agresión militar? Parece que sí, pero todos sabemos cuál es la verdadera razón; el oro, el uranio….
Cinismo, hipocresía, crueldad, salvajismo… a niveles colosales para robar en esos lugares creando un sufrimiento sin medida. Con nuestros votos.
¿Y nosotros? ¿Estamos engañados?
Las enormes manifestaciones contra las invasiones de Irak y Afganistán fueron las últimas denuncias masivas antiimperialistas realizadas en Europa. Después, Libia, Siria, ahora Mali… casi nadie se mueve. El imperialismo “humanitario” y su bombardeo mediático ha contribuido a que nuestras sociedades vean con buenos ojos estas agresiones imperiales. Los mismos partidos y gobiernos a los que votamos dirigen todas estas masacres.
Pero no seamos ingenuos; no estamos engañados. La mayoría de la gente piensa que estas invasiones y agresiones militares ayudarán a mantener el status quo, o dicho de otra manera; nuestro nivel de vida. Y si además nos aseguran que quienes mueren bajo nuestros bombarderos son seguidores de “dictadores sátrapas” (o “daños colaterales”), “integristas”, “terroristas”, etc. nuestra conciencia se tranquiliza y podemos dormir tranquilamente. Además no vemos riesgo de que la sangre que allí se vierte nos salpique. Lo ocurrido en Madrid en 2011 es sólo una excepción. Por ahora.
¿Y la izquierda?
En nuestras sociedades suele ser la izquierda la que juega el papel de conciencia crítica. Pero parece que la mayoría de la izquierda, fundamentalmente en Europa ha tragado hasta el esófago el anzuelo del imperialismo “humanitario”. Con Libia tranquilizaron su conciencia con los lemas “Ni OTAN ni Gadafi” . O lo que es más alucinante; algunos dedujeron que un “neocalifato guiado por Turquía puede ser el camino para el socialismo en la zona.
Con Siria repiten continuamente lo malo que es Al Assad para quedarse de brazos cruzados.
Como curiosidad, el mismo día que escribo este artículo he oído una tertulia en una emisora de izquierda de Euskal Herria. Una de las tertulianas ha comenzado a justificar la agresión contra Mali esgrimiendo que la sharia vulnera los derechos de las mujeres. Lo mismo que hicieron en Afganistán.
Parece que la crisis del capitalismo Occidental ha aumentado la necesidad de invasiones y agresiones militares, y de masacre en masacre van cayendo bajo sus bombarderos los Estados “enemigos”, y los movimientos y sectores que le molestan.
Hace unas semanas que estaba anunciada la agresión contra Mali; la de Siria continúa y en los primero lugares de la lista siguen Irán y el movimiento libanés Hezbollah. He estado buscando en las webs de las organizaciones que para mí son más referenciales y combativas en el ámbito del internacionalismo y no he encontrado nada referente a lo que está ocurriendo en Mali o en Siria. Ni denuncia ni trabajo de concienciación.
El imperialismo avanza, incluso en nuestro interior.
Euskeraz
Irak, Afganistan, Libia, Siria…. odolezko anabasa bilakatu eta gero Mali-ren txanda heldu da ustekabean. Frantziar Errepublika Mali bonbardatzen ari da, dioten bezala, hango biztanleak aukerako “gaiztoetatik” babesteko.
Orain, gaiztoenak Malin sharia ezarri nahi omen duten islamistak-separatistak dira. Ze arraroa …. ez daude Frantzia eta Mendebaleko gainontzeko Estatuak islamistak laguntzen Siriako gobernua botatzeko asmoz, lehen Libiakoarekin egin zuten bezala? Onak dira islamistak Libia eta Sirian eta gaiztoak Malin? Utzi ditzagun galdera deseroso hauentzako erantzunak gerorako.
2012ko apirilaren 6an Azawad-en Askapen Nazionalerako Mugimenduak (AANM) bere herriaren independentzia aldarrikatu zuen. Iragan mendeko deskolonizazio prozesuan Frantziar Errepublikak artifizialki sortu zuen Mali Estatuaren iparraldean kokatuta dago matxinatu diren tuaregen herria, Azawad. Independentzia aldarrikatu eta gero AANM eta tuareg islamisten arteko liskarrak sortu ziren.
Edonola ere, Azawaden independentziaren aldarrikapena ez zen izan ez Mendebaleko Estatu inperialisten gustukoa ezta Afrikako Batasunarenak ere. Guztiak kokatu ziren independentzia horren aurka. Jarraian etorri da eraso militar bat gauzatu baino lehen ohikoa bilakatu den fartsa; mendebaleko komunikabidetan “iritzi publikoa” moldatzea, Nazio Batuen Erakundeen babesa lortu (eta ez bada lortzen berdin dio) eta … alehop! badaukagu Europako potentzi baten bonbarderoak berriro demokrazia esportatzen atzeratuta eta basatiak diren alproja batzuk zibilizatzeko. Gurutzadetan bezala, Espainiarrak Amerikara heldu zirenean bezala…… beti bezala.
Oraingoz ez dago oso garbi zein den eraso militarraren aitzakiarik nagusiena; Azawaden independentziarekin amaitzea ala Malin Estatu islamista bat ekiditea, edo biak batera.
Edonola ere, guztiok dakigu benetako helbururik nagusiena Maliren lehengaiak eta Gobernua kontrolatzea dela, eta eraso inperialista hau “terrorismo yihadista”ren aurkako borroka gisa aurkezten digute. Afganistanen aurka egin zuten bezala.
Azken aitzaki honen harira burutazio batzuk datozkit burura.
Mendebaleko inperialismoa eta islamismoa
XXI mendeko inperialismoak islamismoaren fenomenoarekin zinismo erraldoia eta lotsagabea erabiltzen du; batzuetan ezkerreko indarren edo “etsaia” diren Estatuen aurka aliatu gisa erabiltzen du islamismoa, eta beste batzuetan bere eraso militarrak gauzatzeko etsai moduan aurkezten du.
-Afganistan: 1980ko hamarkadan Afganistango gobernuan Sobietarrek laguntzen zuten eta bere burua ezkerrekoa eta aurrerakoitzat aurkezten zuen alderdi bat zegoen: Afganistango Herriko Alderdi Demokratikoa (AHAD). Horren aurka gaur taliban izenarekin ezagutzen ditugunak altxatu ziren. Mendebaleko Estatuek masiboki lagundu zituzten talibanak “askatasunaren borrokalariak” (Bin Laden besteak beste) deitzen zituzten. Sobietarrak bota eta ezkerreko gobernua suntsitu eta gero boterera heldu ziren talibanak.
2001ean Estatu Batuek Europako Estatu batzuek lagunduta Afganistan inbaditu zuten, 20 urte lehenago beraiek babestu zituzten “askatasunaren borrokalari” talibanak agintetik botatzeko . Hori baino lehen talibanak ze gaiztoak ziren ongi erakutsi ziguten komunikabidetan, esaterako: emakumeei burka eramaten behartzen zituzten eta Buda erraldoiak suntsitu zituzten. Feminismoa eta Kultura inperialismoaren aitzakiak bezala. Eta inbasioak eta gudak gaur arte diraute.
Laburbiltzen; ezkerreko alderdi bat gobernutik kentzeko bat egin zuten islamismoak eta Mendebaleko inperialismoak. Helburua lortuta haien arteko komeriak hasi ziren.
-Libia: denboran hurbiltasunagatik ez da beharrezkoa historia gogoratzea. Eraso honetan Mendebaleko Potentziek, Sarkozyren Frantziako Errepublika buru, eta Golkoko Monarkiek antimperialista zen Libiaren Gadafiren gobernu “etsaia” botatzeko militarki, ekonomikoki eta politikoki talde islamista lagundu zituzten. Orain, Gadafiren gobernua suntsituta, elkarrekin ostiaka daude.
Gogora dezagun eraso errazteko Libiaren Gobernuari buruzko mota guztietako gezurrak islatzeaz gain gure komunikabideek islamisten aurpegi gizatiarra erakusten zigutela, “iraultzaileak”, “askatasunaren matxinoak” eta abar deituz. Afganistanen bezala.
Laburbiltzen; “etsaia” eta antimperialista zen gobernu bat kentzeko bat egin zuten berriro islamistek eta Mendebaleko Estatuek. Helburua lortuta haien arteko komeriak hasi dira.
-Siria: Libian gertatutakoaren oso kopia antzekoa da han gertatzen ari dena. Bat eginda daude NATOko kidea den Turkiak kontrolatzen dituen islamistak, Golkoko Monarkiek gidatzen dituzten salafistak eta Mendebaleko Estatuak, berriro Frantziako Errepublika buru (orain Hollanderekin), Siriako Al Assad-en gobernu antinperialista botatzeko. Aukera honetan ez zuten NBEaren Segurtasun Kontseiluaren babesa (Errusiak eta Txinak, ez Libiarekin bezala, aurkako botoa eman zuten) eta haien planak moteldu dira.
Honetan ere matxino islamisten soslai beldurgarriena saiatu da ezkutatzen hemengo komunikabidetan. Gatazka nahi baino gehiago luzatzen ari denez gero eta zailago bilakatzen ari zaie ezkutatzea Mendebalaren aliatuak diren matxino islamistek egiten dituzten triskantzak eta Siriarako daukaten egitasmoa: sharia. Horregatik orain saiatzen ari dira desberdintzen “islamista onak” (Turkiaren aldeko Siriako Armada Askea) eta “islamista gaiztoak” (Al Quaeda).
-Mali: Zergatik Afganistan, Libia eta Sirian bultzatzen duten islamismoa ona da eta hain txarra Malin dagoena? Justifikatzen du horrek beste eraso militar odoltsu bat gauzatzea? Badirudi baietz, baina guztiok dakigu zeintzuk diren benetako arrazoia; urrea, uranioa….
Zinismoa, hipokresia, ankerkeria, basakeriak… maila kolosaletan, munduko bazter horietan neurri gabeko sufrimendua eta lapurretak gauzatzeko. Gure botoekin.
Eta gu, zer? Engainatuta gaude?
Irak eta Afganistan inbasioen aurkako mobilizazio handiak izan ziren Europan gauzatu ziren azken salaketa antinperialista masiboak. Gero, Libia, Siria, orain Mali…. ez da ia inor mugitzen. Inperialismo “humanitarioa” eta bere inguruko bonbardaketa mediatikoak lagundu dute gure gizartea begi onez ikustea eraso militar hauek. Guk bozkatzen ditugun gobernuek eta alderdiek agintzen dituzte sarraski guzti hauek.
Baina ez gaitezen inozoak izan; ez gaude engainatuta. Europako gizarteetan gehienak pentsatzen du inbasio eta eraso militar hauen ondorio bat status quo mantentzea dela, beste era batean esanda; gure bizitza maila mantentzea. Eta horretaz gain gure bonbarderoen azpian hiltzen direnak “diktadoreak”, “satrapak”, “integrista” eta antzekoak (edo “alboko kalteak”) direla esaten badigute gure kontzientzia lasaitzen da eta askoz hobeto egiten dugu lo. Gainera, ez dugu ikusten han isurtzen den odolak gu zipriztintzeko arriskurik. Oraingoz, Madrilen 2011an gertatu zena salbuespena da. Ikusiko dugu etorkizunean.
Eta ezkerra?
Gure gizartetan gehienetan ezkerreko sektoreak dira kontzientzia kritikoaren papera jokatzen dutenak. Baina badirudi gehienek, Europan behintzat, inperialismoaren “gizatiarra”ren amua hestegorriraino irentsi dutela. Libiaren kasuan “Ez OTAN ez Gadafi”, leloarekin lasai asko geratu ziren inperialismoari aurre ez egiteko. Eta haluzinagarriena zena, batzuk NATOren kidea den “Turkiak gidatutako neocalifato islamikoa bat sozialismorako bidea izan daitekela” ondorioztatu zuten.
Siriaren kasuan Siriako lehendakaria, Al Assad, ze gaiztoa den errepikatzen dute etengabe besoak gurutzatuta geratzeko.
Detaile moduan; artikulu hau idazten nuen bitartean Euskal Herriko ezkerreko irrati batean solasaldi bat entzun dut. Bertan zegoen partaide batek justifikatzen zuen Frantziaren erasoa Malin sharia ezartzen ekiditeko, emakumeen eskubideak bermatzeko. Afganistan inbaditzeko burkaren aitzakiaren kopia.
Badirudi Mendebaleko kapitalismoaren krisiak eraso eta inbasio militarren beharra handitu dituela, eta sarraskiz sarraski bere “etsaiak” diren estatuak, mugimendu eta sektoreak beren bonbardaketen azpian erortzen ari dira.
Duela aste batzuetatik iragarrita zegoen Malin Azawaden aurkako erasoa hasi da, Siriakoak jarraitzen du eta zerrendaren lehenengo lekuetan Iran edo Libanoko Hezbollah daude. Begiratu ditut niretzat nazioarteko elkartasun arloan erreferentzialenak eta borrokalarienak diren erakunde internazionalisten webgunetan eta ez dut txintik ikusi Malin edota Sirian gertatzen ari denari buruz. Ez salaketarik ez kontzientziazio lanik.
Inperialismoa garaipenak lortzen ari da, baita gure buruan ere.