1. LAGUNTZEN BALORAZIOA
11/2020 Lege
Dekretuak zioen, Komunitate Autonomoek ezarriko zituztela alokairuen
laguntzen zenbateko, zein baldintzak. 900 euroko laguntzetaz ari
ziren. Hainbat asteren ostean, Eusko Jaurlaritzak (EJ) publikatzen
ditu:
Lehenik,
adierazgarria da hainbeste atzeratu izana. Pyme eta autonomoentzako
laguntzekin eramandako prozesua ezberdina izan da, egun gutxi batzuk
igaro ziren laguntzak argitzerako eta galdetegi formako web orri bat
ere publikatu zuten. Aldi berean, bankuek diote ez dakitela ezer
askorentzako aukera bakarra zen mikrokredituei buruz.
Bigarrenik, diru
laguntza 250 eurokoa besterik ez da. Alokairuaren prezioaren batez
bestekoa 667,6 eurokoa denean EAEn. Guztira 15,5 milioi euro dira,
enpresa eta autonomoei bideratutako laguntzarekin konparatuaz, 1.550
milioi euro, huskeria protelgoarentzat.
Eusko Jaurlaritzak,
Zerbitzu Sozialen esku uzten du “zaurgarritasun egoeran” egon
daitezkeen kasuaen balorazioa, baina hauek saturaturik daude. Ez dira
kasuen balorazio hauek egiten, psikologo eta kaleko hezitzailez
osatutako taldeak ez baitira biltzen ari.
Laguntza
hauek eta beste prestazio zein *subsidioak bateraezinak izateak da
arazo nagusienetako bat. 250 euroko laguntza hauek jasotzen dituzten
gehiengoak, hauetako prestazio bat ere jasotzen dute, diru sarreren
falta ez bai da coronavirusaren garain sortutako arazo bat.
Azkenik, laguntzek,
gehiengoak ez duen estatus legal bat eskatzen du (laneko kontratua,
alokairua…), proletalgo desjabetuena legalitate burgesetik hurrun
bizi da. Baldintzak beteta ere, bide burokratiko luzeak ez dira
sostengagarriak y askok amore ematen dute.
2.
KONKLUSIOAK//HAUSNARKETAK?
Laguntzak berandu
iristea, EJ‑k botere sozial handiena duena besterik laguntzen
dituelaren adibidea da. “Ongizate ekonomikoa=ongizate soziala”
formula zaharrarekin engainatzen gaituzte, enpresentzat diren milioi
horiek proletalgoarentzat direla eta ez proletalgoarenak balira
bezala.
Miseria estrukturala
leuntzeko laguntza hauen funtzio politikoa seinalatu behar dugu.
Gainera, izan daiteke, helburu hauentzako nahikoa ez izateaz gain,
ekonomikoki sostengagarria ez izatea. Sozialdemokraziak ez dio
errezeta magikoa aplikatzeari utziko, erreforma.
Inpotentziatik,
estratu pribilegiatuenen partidu zein antolakundeak ikusten ditugu
haien interesak defendatzen. Proletalgoaren antolakuntza
independentea beharrezkoa da kontuan hartzeko indar politiko bat izan
dadin.
¡Nada es imposible,
todo se organiza!
AYUDAS AL PAGO DE ALQUILER EN LA CAV: BREVE ANÁLISIS
El
Gobierno Vasco ha hecho públicas las ayudas al alquiler
En
este hilo resumimos y valoramos las medidas, además de intentar
aportar una perspectiva mas amplia
[Abrimos
HILO]
1.
VALORACIÓN DE LAS AYUDAS
En
el real decreto ley 11/2020 se estipulaba que las Comunidades
Autónomas debían establecer las cuantías y las condiciones de las
Ayudas al Alquiler. Se hablaba de ayudas de hasta 900€
Tras
varias semanas, el Gobierno Vasco (GV) las publica por fin:
-
Primero, llama la atención lo mucho que se han demorado. A
diferencia de las ayudas a pymes y autónomos que tardaron días y
hasta disponen de una web de consulta instantánea. Asimismo, los
bancos dicen no saber nada de los microcréditos que eran la única
opción para muchos
-
Segundo, la
cuantía de la ayuda llega sólo a 250€. Recordemos que el precio
medio del alquiler en la CAV es de 667,6 euros. En total son 15,5
millones de euros que comparados a los 1.555 m.e. dirigidos a
empresas y autónomos son calderilla para el proletariado
– El GV deja en manos de los Servicios Sociales valorar si se cumplen
los requisitos en los casos de “extrema vulnerabilidad” pero
éstos están saturados. No se hacen valoraciones de los casos porque
los grupos formados por psicólogos, educadores de calle etc. ya no
se reúnen
– Uno de los principales problemas es la incompatibilidad de esta
ayuda con otro tipo de subsidios y prestaciones. La gran mayoría de
las personas que necesiten estos 250€ reciben alguna de estas
prestaciones puesto que la falta de ingresos no es una novedad del
coronavirus
-
Por último, las medidas prevén un estatus legal que gran parte no
cumple (contrato de trabajo, alquiler…), el proletariado mas
desposeído
vive “al margen” de la legalidad burguesa. Incluso
cumpliendo los requisitos, el laberinto burocrático es insostenible
y muchos desisten
2.
CONCLUSIONES
– Que las ayudas lleguen tarde no es mas que una muestra de que el GV
provee a quien mas poder social tiene. Nos engañan con la vieja
fórmula de “bonanza económica=bienestar social” como si esos
millones a empresas fueran “para” y no “a costa” del
proletariado
-
Debemos
señalar la función política de estas ayudas como forma de paliar
la miseria estructural. Pero puede que además de ser insuficientes
para este propósito sean económicamente insostenibles. La
socialdemocracia no dejará de intentar aplicar la mágica receta
dela reforma
-Vemos
impotentes como esos estratos privilegiados tienen partidos y
organizaciones de todo signo que defienden sus intereses. Es
necesaria la organización
independiente del proletariado para que sea una fuerza política a
tener en cuenta
¡Nada es imposible, todo se organiza!