[EUS]
Israelek Palestinaren aurka abiatutako genozidioa eta garbiketa etnikoa ikusten ari gara, zuzenean eta telebista bidez. Milaka pertsonaren erailketa, ospitale eta eskolen bonbardaketa eta derrigorrezko hamaika desplazamenduren lekuko izaten ari gara, «Nazioarteko Komunitatearen» justifikazio eta konplizitatearekin, «terrorismoaren aurka Israelek duen defentsarako eskubidearen» izenean.
Duela urte batzuk herri palestinarra terrorista lez izendatzea pentsaezina izango zen gurean. Duela urte batzuk inork ez zuen zalantzan jarriko herri palestinarrak kolonialismo sionistaren aurka duen matxinadarako eskubidea, zuzenbide-burgesak ere onartzen duen eskubidea, alegia. Izan ere, eskubide hura 1948ko NBEren Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsalean aitortuta dago, eta NBEk berak behin baino gehiagotan aldarrikatu izan du.
Nola gauzatu da, beraz, paradigma-aldaketa? Erantzuna topatzeko 2000ko hamarkadara jo beharko genuke, «terrorismo globalaren aurkako» ofentsiba inperialistak utzitako putzu ideologiko eta kulturalera. Terrorismoaren aurkako paradigma hura inposatuta, inperialismoak matxinadarako eta erresistentziarako eskubidea, de facto, indargabetu zuen. Erresistentziarako eskubidea XX. mendeko klaseen arteko indar-harremanei esker lortu zen –eskubide konkretu eta sozialista gisa, eskubide abstraktu burgesei kontrajartzen zaiona – . Gure klaseak, faxismoaren aurkako borrokaren eta borroka anti-kolonialen bitartez, burgesiari inposatu zion eskubidea da; 1960ko hamarkadatik aurrera askapen nazional eta sozialeko borroken oinarria eta borroka internazionalista globalaren printzipioa izan da.
Gaur egun, ordea, eskubide horren desintegrazioaren lekuko izaten ari gara. Marxek esaten zuen moduan «eskubideen arteko talkan, indarrak erabakitzen du»; eta gaur egun inperialismoak bere eskubidea berriz inposatu digu: kolonizatzeko eta desjabetzeko eskubidea. Eta horren aurka matxinatzen dena «terrorista» egiten du.
Palestinan paradigma horren aldaketak dakartzan ondoriorik gordinenak ikusi ditugu: Israelgo Estatu supremazista eta kolonialari «defentsarako eskubidea» aitortzen zaio, eta kolonialismoaren eta apartheidaren aurka borrokatzen duen herri palestinarra «terrorista» izendatzen dute. Eta horrek guztiak Palestinako mugak gainditzen ditu eta munduko herri langile guztientzako abisu bihurtzen da: inperialismoak erresistentziarako eskubidea baztertu du, Mendebalde kolektiboaren «arauetan oinarritutako munduaren» azpian lurperatuta.
Horregatik guztiagatik, Palestinari elkartasuna ematea, inolako ñabardurarik gabe, munduko langileriaren betebehar ukaezina da, Palestinar erresistentziarekin bat egiteak esan nahi duelako munduko herri langile guztien borrokarako eta emantzipaziorako aukera babestea.
[ES]
Estamos viviendo un momento histórico, un punto de inflexión en la historia de la humanidad, o, mejor dicho, en la historia del fin de la humanidad. Estamos asistiendo a un genocidio y una limpieza étnica, en directo y de forma televisada, perpetrada por el régimen sionista de israel contra el pueblo palestino. Y todo ello ‑asesinar a decenas de miles de personas, bombardear hospitales y escuelas, desplazar a millones de personas- se justifica, por parte de la Comunidad Internacional, como «el derecho a la defensa de Israel contra el terrorismo». Israel, un Estado supremacista y colonial, tiene «derecho a la defensa». El pueblo palestino, que lucha contra el colonialismo y el apartheid, es «terrorista». Hace unos años hubiese sido impensable que alguien, que no fuera un puto nazi-sionista, pudiera hablar de los palestinos como «terroristas». Hace años nadie hubiese tenido dudas, ni desde el derecho burgués, en hablar de «derecho a la rebelión» y de «derecho a la resistencia» del pueblo palestino contra el colonialismo sionista.
Derecho que está reconocido, por ejemplo, en la Carta de los derechos humano de la ONU de 1947 y que diferentes Resoluciones de la misma ONU más de una vez han citado, tanto hablando del caso concreto de la ocupación sionista, como, mas en general, para defender la lucha armada como recurso para liberarse del colonialismo y de la dominación (Resolución de la ONU 3070). ¿Cómo se ha dado, pues, este cambio de paradigma? La respuesta hay que buscarla en el pozo ideológico y cultural que ha dejado la ofensiva imperialista «contra el terrorismo global» de los años 2000.
Con la imposición del paradigma anti-terrorista, el imperialismo ha derogado «de facto» el derecho a la rebelión y a la resistencia, un derecho que nuestra clase impuso a la burguesía gracias a la lucha contra el fascismo y a las luchas anti-coloniales. Un derecho que fue la base de las luchas de liberación nacional y social desde los años 60 y principio de la lucha internacionalista global. Un derecho que se conquistó ‑como derecho concreto y socialista, frente a los derechos abstractos burgueses- gracias a las relaciones de fuerzas entre clases del siglo XX. Pero, como «entre derechos iguales, lo que decide es la fuerza» (Marx), hoy el imperialismo ha vuelto a imponer su Derecho: el de colonizar, ocupar, expropiar, y llamar terrorista a quien se revela.
En Palestina vemos este cambio de paradigma en toda su hipocresía: el colono, expropiador y supremacista que hace un genocidio tiene «derecho a la defensa». El desposeído, colonizado y expropiado que se defiende es el «terrorista». Pero hay que subrayar que este salto cualitativo no tiene que ver solo con Palestina, sino que es una advertencia a todos los pueblos trabajadores del mundo: se acabó el derecho a la resistencia, sepultado por el «mundo basado en reglas» del imperialismo del Occidente colectivo.
Por todo ello, hoy en día, apoyar a la Resistencia palestina, sin peros, ni matices, va más allá de Palestina: quiere decir apoyar la posibilidad de lucha y de emancipación de todos y cada uno de los pueblos trabajadores del mundo.
Gora palestinar erresistentzia!