[Euskaraz]
BEHAR EZ DUGUNETIK MURRIZTU DEZATELA
Abiadura handiko tren-bideak, inoiz itxi dira erabilera ez izateagatik, behin eraikiak izan direnean; Hegazkinik gabeko aireportuak, Kotxerik gabeko autopistak (SUPERSUR, kasu), eta abar luze bat jasan behar izan du gizarteak…
Euro bat gehiago AHT-earen obretan inbertitzea, bai Euskal y‑an, bai Nafarroako korridorean gauza bera errepikatzea litzateke.
Osakidetza eta hezkuntzarako aurrekontuak murriztu dituzten neurrian, Eusko Jaurlaritzak AHTrako aurrekontua %27an handitu du 2012an. Esan beharra dago, bestalde, naturari eta gizarteari jada kalte larria egin dioten arren, Euskal Y‑a eraikitzeko behar denaren zati txiki bat baino ez dutela gastatu, beraz xahuketa honen zati nagusia ekiditzeko garaiz gaude.
Egoera negargarria da: 184.000 baino gehiago dira langabezian daudenak, eta 900.000 bat pertsona bizi dira pobrezia mugaren azpitik. Azken gobernuen arabera, AHTk lanpostuak sortzen ditu. Hala ote da? Espainiar estatua abiadura handiko kilometro gehien duen Europako estatua da, eta bigarrena munduan. Hala ere, langabezi tasa ikaragarria da. Lanposturik ez da sortzen, kontratuak Euskal Herriko lan-hitzarmenetik kanpo daude eta lanegunak etenik gabeko 12 ordu baino gehiagokoak dira. Horrez gain, segurtasuna eskasa da, eta horren ondorioz bost langile hil dira jada.
Gainera, sindikatuei debekatu egin diete lanak ikustera joatea.
Ez dago ikerketa bat ere eginda gure lurraldeak behar duen benetako garraiobiderako beharrizanaren inguruan. Soilik inposatu diguten obra faraoniko maltzur hau, saku bete-diruren truke!… Begi bistakoa da, beraz, bai ala bai eraiki nahi dutela eta ez dutela bere erabileran pentsatzen.
Izatez, eraikitzen ari dira gure etorkizuna hipotekatuz; Europari diru gehiago eskatuz. Adibide zehatza dugu Euskal Y‑rako injektatu dutela 1000 milioi euro. Badakigu, era berean, 30 urtera dela, 7 urteren segidan… Baina zenbateko interesa ordaindu beharko dugun ez digute esan nahi, badaezpada!…
Honekin argi eta garbi esan behar dugu, hau zor ilegitimoa dela, herriaren kontrako borondatez egiten ari diren zorra, hain zuzen. Eta honen erantzulea herria ez dela, obra honen promotoreak baizik.
Hau dela eta, AHT Gelditu ELKARLANAk Irailak 26ko GREBA OROKORRERAKO deialdia zabaltzen dizue eta parte hartzera animatzen zaituzte.
EZ DEZATELA DIRUA KAKALEKURA BOTA!
[Castellano]
QUE RECORTEN DE DONDE NO NECESITAMOS
Líneas de Tren de Alta Velocidad cerradas después de construidas por no usarse, aeropuertos sin aviones, autopistas sin coches, (como es el caso de la SuperSur), y un largo etc. . Seguir invirtiendo un solo euro más en la construcción del TAV, bien sea en la Yvasca, o en el corredor Navarro, es más de lo mismo.
Mientras se recortan derechos sociales y se reducen las partidas presupuestarias destinadas a sanidad y educación, el Gobierno Vasco ha incrementado en un 27% el presupuesto del TAV para este 2012. A pesar del grave daño ambiental y social provocado por las obras, hasta ahora se ha gastado una pequeña parte de lo que cuesta la Y vasca y estamos a tiempo de evitar la mayor parte del derroche.
En medio de un panorama desolador, y unas 900.000 personas viviendo con ingresos inferiores al umbral de la pobreza en Hego Euskal Herria, los diferentes Gobiernos han argumentado que el TAV proporciona puestos de trabajo. Ponemos en duda esta afirmación dado que el Estado español es el país con más número de kilómetros de alta
velocidad en Europa y el segundo a nivel mundial, sin embargo sus cifras de paro son escalofriantes. No se crea empleo, los contratos están al margen de los convenios laborales de Euskal Herria, jornadas de más de 12 horas de trabajo interrumpido bajo condiciones de gran inseguridad laboral y que se han saldado hasta el momento con la
muerte de cinco trabajadores y con la prohibición a los sindicatos de visitar las obras.
No hay un solo estudio hecho sobre las necesidades reales de transporte en nuestro territorio, mientras a golpe de talón nos imponen estas faraónicas obras. Podemos concluir que el negocio no está en para qué van a servir, sino en construirlas. Lo están haciendo además hipotecando nuestro futuro, pidiendo, más y más dinero a Europa.
Como es el caso de la última inyección de dinero a la construcción de la Y vasca de 1000 millones de euros. Sabemos que es a treinta años y con una cadencia de siete, pero no se atreven a decirnos los intereses que tendremos que pagar. Esto nos lleva a decir que esta es una deuda ilegitima, ya que la están haciendo contra los intereses del pueblo, y que
quienes tienen que responder de esto son sus promotores y no toda la ciudadanía.
Es al hilo de esto que desde AHTgelditu! ELKARLANA hacemos un llamamiento a secundar la Huelga del próximo día 26.
QUE DEJEN DE TIRAR EL DINERO A LA MIERDA
AHTgelditu! ELKARLANA